Svls
Святе Вчення, ст. 151

СУТЬ ДЕВ'ЯТНАДЦЯТА


Дажбоже, Єдиносущий Господи мій, Справедливість і Милосердя, натхненний Вірою в тебе, я прийшов до Людей моїх.


180.

3апитання. Учителю Силенко, я розмовляв з туристом з Індії. Коли перейшли на тему релігії, він сказав: у Індії є сотні, тисячі різних богів. Суперечки, спричинені многобожжям (неоднаковим трактуванням того чи іншого бога), виснажують душу Народу. І роблять людину забобонною, яка вірить, що її доля залежить від примх більшого чи меншого бога.

У різних регіонах Індії є інакше розуміння того самого божества. Брагмани многобожжям можуть роз'єднати Індію на декілька окремих країн. Чуючи це, я був безмірно радий, що в РУНВірі є абсолютний монотеїзм: вірні РУНВіри вірують в єдиносущого Господа Дажбога.

Відповідь. Індуська еліта (і це я відчув, перебуваючи в Індії) байдужіє до многобожжя. Коли проповідники юдейо-християнізму і мусульманізму казали: "Індуси, Бог один. А ви цілій сотні богів поклоняєтесь. Це ж відстала форма релігії", сталося диво. Філософ-теолог Свамі Даянанд Сарасваті (1824-1883 pp.) стримав відхід Індусів до чужовір'я. Він об'явив, що є Індуська віра в єдиносущого Господа Бога. І його підтримала еліта, яка з вірою в одного Бога Брагму, об'єдналася в могутню релігійну організацію "Ар'я Самадж", що тепер поширена в Індії.

Брагмани витворили у віруючих вороже ставлення до "Ар'я Самаджу". І реформатор індуїзму Свамі Д. Сарасваті пішов на компроміс. Сказав: "Бог один. Але хто хоче, то може одного Бога називати й ім'ям того чи іншого божества, Бог може бути багатоназивним". Та мудрі зрозуміли, що провідна еліта Індії визнає концепцію єдиного Бога (монотеїзм об'явлений Свамі Д. Сарасваті), і Богові не потрібно мати сотні імен, Бог всюдисущий.


181.

3апитання. Учителю Силенко, Ви запровадили в громадах РУНВіри рідні імена. Моя подруга Варвара, визнавши Ваше віровчення, вибрала собі ім'я Миролюба. Дивно: хіба має значення, хто яке ім'я має — рідне чи іноземне?

Відповідь. І не має, і має. Визнати РУНВіру значить увійти у рідний Світ Життя. Вашій подрузі, не питаючи її родичів, піп дав ім'я Варвара. Грецьке "варвара" (чи "барбара") — "чужинка". Чи не глум: має маму, тата, живе в рідній хаті і має ім'я Чужинка. Та мої думки будуть більш зрозумілі, коли дещо оповім про чужі імена.

Наприклад, Китайці мають рідні імена. Шінг Конг (Успіх), Тунг-гай (Східне море), Яв (Мала гора). Між іншим, філософ Конфуцій мав ім'я Яв. Сяо-Фу-І (Улюбленець долі), Сяо-Боо (Мов золото). І жіночі імена: Юі-Чу (Перлина), Фан (Аромат), Чун-Фу (Чарівна перлина), Юк-Лан (Ніжна орхідея), Теї Фунг (Прекрасна рідність). Китайські імена вгармоновані з китайськими прізвищами, метрикою і психікою китайської мови.

Юдейські імена. Матеягв (Матвій) — Даний Єговою, Рахеля — Вівцебогиня, Марія (Міріям) — Гірка, Відкинута. Іоягв (Іоан, Іван)—Помилуваний Єговою, Джакоб (Яків) —

151