Svls
Святе Вчення, ст. 85

СУТЬ ОДИНАДЦЯТА


Дажбоже, Єднносущий Господи мій, Справедливість і Милосердя, натхненний Вірою в тебе, я прийшов до Людей моїх.


100.

Запитання. Учителю, хто це такий святий Миколай в одежі грецького єпископа, чим він для нас дорожчий за нашого рідного діда Мороза?

Відповідь. Римо-католицькі архиєреї (і в тому числі і папа римський) вважають, що св. Миколай не є історичною особою. Він так, як і багато інших святих (св. Юрій, св. Варвара) були вигадані для морального поучення християн. Грек-митрополит Єфрем (1089-1098 pp.) запровадив у Києві свято святого Миколая. Єпископів Миколаїв у грецькій церкві було дуже багато, і є багато легенд про них.

Дехто вважає, що св. Миколай був єпископом в 318 році на Нікейському соборі. Цей собор був дуже бурхливий. Архиєрей Аріус доводив, що Бог-Отець старший за Бога-Сина. Єпископ Миколай доказував, що Бог-Отець і Бог-Син ровесники. Аріус вважав, що у Віру Христову не треба впроваджувати поганської Тройці, яка є в Єгипті та інших поганських (многобожних) релігіях.

Єпископ Миколай на соборі жбурнув каменюку на архиєрея Аріуса. Коли закривавлений Аріус знепритомнів, Миколай здер з нього ризи. Прихильники Миколая переконали імператора Константина, що й для нього є вигідно, коли на Соборі Ісус Христос буде проголошений Богом. Бо ж тоді імператор буде ставлеником не Помазаника (Христа), а самого Бога Ісуса.

(Римляни і Греки вже звикли на зборах підняттям рук проголошувати Богом імператора чи полководця. Плутарх пише, що в Атенах на зборах оратори Демосфен, Дінарх і Геперіод підняли руки, щоб Олександра (Македонського) проголосити Богом.)

Після Нікейського собору попи у парафіях об'явили, що Ісус Христос проголошений Богом. Усі писання архиєрея Аріуса були зібрані і спалені. Та вчення Аріуса ширилося, його оборонці казали: "Де ж глузд? Якщо Ісус є Христом (Помазаником) Бога Саваота, то він не є Бог. А коли Ісус є Богом, то він не є Божим Помазаником (Христом)".

Так, ми довгі віки були духовними рабами, але ж це не означає, що ми повинні навіки-вічні залишитися у рабстві. У вільній державі думаймо, як вільні люди. Чужинець (св. Миколай) для наших діток є чужою людиною. І він не може бути ідеалом у нашій хаті. Ми діти матері-природи, у нас є український дід Мороз, рідний він для нас і люблений нами. І коли наші далекі предки вітали діда Мороза, то з пошани до себе, до Предків, до рідної природи, не цураймося діда Мороза, він наш рідний Дід. (У США св. Миколая бізнесмени використовують для реклами своїх товарів).


101.

Запитання. Учителю, є чимало людей, які визнають ваше вчення (РУНВіру). І я до них належу. Я закінчив інститут, хочу іти в бізнес, благословіть мене своїми порадами. З чого і як починати, щоб мати успіх?

85