Svls
Святе Вчення, ст. 86

Відповідь. На Ваше запитання я дав відповідь у "Мага Вірі" (48-ий День. Сім Законів Правильного Життя). А тут пару слів. Є світла добра мета: як її здійснити? Успіх людини залежить від її вдачі, від ставлення до себе і оточення. Є люди говоруни. Вони мають добру мету і багато про неї говорять. Але не приступають до її здійснення. На перешкоді: страх, лінивство, невіра в себе і злі навики: алкоголь, об'їдання, нерозумне захоплення жіночим світом.

Є люди, які маючи мету, прагнуть її негайно здійснити. Роблять поспішно і з думкою — якось буде. І постає зневіра: здійснене діло нікудишнє. Що ж робити? Треба все переглянути, детально обдумати і повторно зробити діло. Перемагаючи перешкоди, вони себе вдосконалюють, збагачують вірою в успішне завершення — мета досягнута їх звеличує і радує. А інші, злякавшись перших невдач, кидають все, і шукають щось легше.

Є люди обдаровані розумом, здібностями, будуючою вдачею, і головне — силою волі. Вони свою мету уявляють до найменших дрібниць: бачать наперед труднощі і вірять, що їх в поті чола переможуть. І йдучи до мети, проявляють послідовність, наполегливість, і їхня праця завжди натхненна. Вони залюблені в те, що роблять. І це їх робить щасливими. Прагнення до постійного покращення своїх здібностей притаманне усім великим людям, великим Народам.


102.

Запитання. Учителю наш, я три тижні був у Румунії. У Бухаресті освічений Румин мене запитав: "Чи ви, Українці, такі слов'яни як і ваші сусіди Москвини? Скажіть, хто такі Карамзін, Тємірязєв, Аракчеєв, Чаадаєв, і якою мовою говорили їхні бабусі?" Я не знав, що Руминові сказати. У Києві звертався до двох наших письменників, і вони не знали, яку дати відповідь. Може Ви дасте, хоч коротке, пояснення?

Відповідь. І я бував у Бухаресті, Варшаві, Белграді. Є там люди, які краще знають історію Московитії, ніж освічені люди в Києві. Вони жили вільніше. Та я звернуся до найавторитетніших московських історичних джерел.

Наприклад, принц Н.Трубецкой у книзі "Наслєдіє Чингіс Хана" виданій в 1925 році в Берліні пише: "Москва — спадкоємиця Орди". Карамзін (т.5, стор.235) пише: "Москва зобов'язана своєю величчю Ханам". М. Н. Покровський у книзі "Русская історія в самом сжатом очеркє" (т.1, кн.1, стор.114-9, 180) пише: "Орда створює, в кінці-кінців, Московське самодержавство".

Історію Монгольської імперії, заснованої Чингіс Ханом Темуджіном, я знаю. І це помогло мені добре пізнати історію Московитії, і про це йде мова і в "Мага Вірі". Так є: був Кара-мурза, а став Карамзін. Був Тімір-мурза, а став Тємірязєв. Був Бібек, а став Бібіков, був мурза Арака, а став Аракчеєв. Чингіс хан Темуджін мав сина — хана Чаадая, а вже його внук чи правнук став — Пьотр Чаадаєв.

І потомки хана Батия, як люди розумні, хитрі, войовничі стали архитекторами Московитії, і найславніші з них — Годунов, Басманов, Бутурлін. І їхні монгольські слова такі, як кандали, кінжал, башка, чердак, чувал, таможня, ямщик, шамать, лапша, тєтрадь, карандаш, дєньгі, бумага та багато інших слів, збагатили мову Московитії. І її

86