Svls
Святе Вчення, ст. 91

У "Мага Вірі" я пишу про Мудрість Української Волі, визначаю основи її самобутньої моралі і культури. Дажбог — свята Воля; ми у Волі і Воля в нас, і без неї ми не є ми. Слава Дажбогові, Єдиному, Правдивому Господу Богу нашому!


108.

3апитання. У Статуті сповідників РУНВіри зазначено, що в РУНВірі монотеїзм. Тобто Віра в єдиного Господа Дажбога. Та є люди, які, почувши слово Дажбог, здвигують плечима і кажуть, що "Силенкова РУНВіра це поганство". Чим докажете, що це не так?

Відповідь. Дивно: одне і теж запитання дістаю від багатьох. Не люблю повторюватися. І залишити без відповіді не хочу. І тому знову кажу: не звертаючи уваги на те, що імператор проголосив вчення Христове імперською релігією Риму, погануси (тобто, селяни римські) продовжували поклонятися своїм багатьом богам. І звідси й устійнився термін "поганство" в значенні "багатобожжя". Погануси не хотіли Юдейця Ісуса визнавати Богом. Він був для них чужий. Вони вірили в Юпітера (слово "юпітер" в перекладі значить "Небесний Отець").

Великий фараон і поет Аменхотеп 4-ий (Ахнатон) 3350 років тому об'явив віру в Єдиного Господа Амона, скасувавши багатобожжя: хотів єдинобожжям об'єднати Єгиптян. Та кожний жрець мав своїх богів, робив бунт проти фараона. І після смерти Ахнатона жреці знову ввели багатобожжя.

Спітама Заратустра вважав, що многобожжя тримає Персів у тьмі забобонів, шаманства і роз'єднує їхні роди. Він об'явив віру в Єдиносущого Господа з ім'ям Агура Мазда. Гаутама Будда закликав Індусів перестати вірити в Богів. Щоб між Юдеями постала духовна єдність, 2600 років тому їхній цар Іосія наказом скасував багатобожжя і утвердив віру в єдиного Господа з ім'ям Саваот (Єгова). І ця ним зроблена реформа в історії релігій Світу названа "Великою реформою". І про неї пишуть навіть біблійні словники. Наприклад, "Біблійний словник" В. Сміта, стор. 324, 778, Філадельфія, США, 1948р.

На початку 7-го століття Могамет скасував віру в 360 богів. І тоді один з них (Аллах) був проголошений Єдиносущим і Всевишнім (у "Корані" визначена концепція Аллаха). Так між Юдеями і Арабами в ім'я єдности племен і нового богорозуміння, утверджувався монотеїзм, їхні віри ніхто не зве поганством, хоч імена Саваот і Аллах узяті з поганських релігій.


109.

Запитання. У Київській Русі багатобожжя також (на думку дослідників) не сприяло в єднанні наших племен. Яка Ваша думка?

Відповідь. У Київській Русі ті чи інші явища природи називалися богами. Князь Володимир пробував Київ перетворити в духовний центр "язическої Руси". Він поставив у Священному гаю статуї богів, які мали б ознаменовувати єдність племен. І київські волхви рекли, що "немає богів різних, є один Перун і він множественний. І Вишень множественний, і Світовид. Немає багато Світовидів, є Один".

91