Svls
Святе Вчення, ст. 92

Сіверські, Дулібські, Древлянські, Радимичівські волхви вважали, що кожне плем'я має свого Перуна. І на це "є ознака: у Древлян йде литіє (дощ), а на землі Полян велика сушка". Отже, Перун Древлянський діє незалежно від Перуна Полянського. Доводи, що Перун "Один і множественний", не мали впливу. Чому?

Кияни рекли: коли наші волхви кажуть, що Перун Один і множественний (всюдисущий), то тоді він несправедливий. Древлянам дає литіє, і їхні поля зеленіють. А нас, Полян, кривдить томить сушкою, і ниви наші умирають. Племена підбурені волхвами, не радо давали данину Києву. Трималися своїх місцевих богів, плекали племенну незалежність (децентралізацію, яка роз'єднувала Україну-Русь).

Многобожжя в Україні-Русі переживало духозну кризу. Та не появився у Києві такий волхв, який би так, як в Персії Заратустра, звістив Віру в Єдиносущого Господа.

92