Uchs
Учитель Силенко, його родовід, життя і Віра в Дажбога, ст. 173

Девакара Шастрі — санскритський вчений і письменник (житель міста Земля, Північна Індія), д-р Рева Прасад Двіведі (Голова Департаменту санскриту, Бенарес-Гінду Університет), проф. Радгу Наг Шарма (Делі Університет), Пандіт Чарісам Шастрі — сучасний відомий санскритський поет і вчений Індії та інші з увагою віднеслися до промови Учителя Лева Силенка.

На запитання «Чи «рашен» можна вважати «рідною сестрою» української мови?» Силенко відповів: «У «рашен» є багато монголізмів. Наприклад, по-українському «око», по-санскритському «акі» чи «ако» (сварґа око), а по-рашен — «ґлаз». Знаємо, що слово «ґлаз» монгольське».

Проф. Пеітса Мікола (Гельсінкі Університет, Фінляндія) погодився із твердженнями Силенка.

Зацікавився виступом Силенка проф. Пентті Аалто, санскритолог Гельсінкі Університету, Фінляндія. Проф. Кіїті Уєда (Токіо Університет, Японія) проявив прихильність до української мови.

Після Конгресу студенти, які вивчають санскрит, в надзвичайно гарному індуському одінні показували драматизовані уривки з «Магабгарати», «Рамаяни». Силенко бачив, що ці юнаки і юнки належать до родин вищої касти. Вони не тільки володіють санскритом, а й вишуканими манерами, жестами і м’якою правильною вимовою санскритських слів.

Так, Індія має свою еліту, провідну касту. І тому душею індуського народу не можуть легко заволодіти ті чи інші релігійні іноземні душолови.

Лев Силенко ще буде в Департаменті санскриту і буде гостем деяких професорів. Та насамперед Він має намір оглянути музей Магатми Ганді і Національний Музей Індії.

2 лютого Силенко відвідав Національний Музей Індії в Делі. Особливу увагу звернув на відділ «Зброя Саків (Скитів) ». Коли б цей відділ зброї перенести до Києва, то всі б сказали, що це зброя косяків (козаків) епохи Богдана Хмельницького, (Існує повна тотожність гетманської булави з булавою того чи іншого Скитського володаря, і є булави кошових отаманів, полковників). І про це Силенко напише у «МАГА ВІРІ», оповідаючи про Скитів, Будду та його релігію.

Він побував в Музеї Магатми Ганді. Цей Музей є Святинею Індії та місцем (пам’ятником), де тіло Ганді (батька Індії) було освячене вогнем. Відвідав відому в світі Святиню Гіндуїзму (Шрі Лакшмінаран Темпел). При зустрічі з браміном сказав декілька слів з молитви первісних оріян (з «Вед»). Брагман (брамін) привітав Силенка квітами і на чолі поставив «тілак» — знак благословенного вітання в Індії.

На другий день Силенко перебуває як гість на ведійському весіллі, робить з нього фотографії для свого архіву і про обряд цього весілля Він згадує в «МАГА ВІРІ».

Д-р Сатия Врат Шастрі запросив Силенка до свого дому на обід, познайомив з дружиною, донькою, сином. Гостя вгощали овочами, яких Він перед тим ніколи не їв.

Проф. д-р Сатия Врат Шастрі є визначним вченим Індії. Він є автором відомих книг, зокрема таких як «Рамаяна — лінгвістична студія», «Ведійська граматика», «Мова і практика йоги», «Нариси з Індіології», а також книг, написаних санскритом.

З висловом пошани до Лева Силенка д-р Сатия Врат Шастрі подарував Йому свою книгу «Рамаяна — лінгвістична студія». Силенко передав індійському вченому оправлені

173