Uchs
Учитель Силенко, його родовід, життя і Віра в Дажбога, ст. 175

38. Чяндіґар (Панжабе)

З Ню-Делі Лев Силенко автобусом «Тата» поїхав до Панжабе в Чандіґар. Йому відомо, що Оріяни, які 5000—4500 літ тому вимандрували з-над Дніпрянщини, вперше осілися тут, в Панжабе, родючій рівнинній місцевості.

Силенко відвідав музей, перед головною брамою якого є могутня статуя богині Деви. У «МАГА ВІРІ» Силенко дає детальні пояснення етимології цього імені. Зазначує, що в українців є слова «диво», «діва», «дівчина», які мають спільний корінь з словом «див».

Оглядаючи музей, Він звернув увагу на величну картину: Сакия (Скит) Будда йде по воді й не тоне. П’ятсот літ пізніше ці властивості євангелісти приписали Ісусові.

Силенко відвідав Святиню Сикхізму. Сикхи сповідують вчення свого Учителя Ґуру Нанакі. Ця високодисциплінована релігійна організація має великий вплив на життя Індії. Щоб індуси перестали бути забобонними, Ґуру Нанакі відкинув віру в багатьох богів. У його науці утверджений монотеїзм.

У газеті «Трибюн» (англомовна, виходить в Індії) Силенко прочитав статтю, що один індус у Святині покрав богів (їхні статуйки). І чувся нещасною людиною. Щоб повернути собі спокій, він богів відніс до Святині. Але вони його за цей злочин покарали. У його жінки народилася дитина без одного пальця на лівій руці. Брагмани при допомозі багатобожжя плекають між індусами забобонність. І ця забобонність їх тримає у тьмі страху перед богами.

Визнавці вчення Ґуру Нанакі спокійно кажуть: «А от боги нас не карають, бо ми їм не віримо. І буддистів не карають, бо їхній Учитель Будда відкинув віру в багатьох богів». (Буддисти мають в собі розвинений комплекс вищости: вони не вірять у багатобожжя, певні, що боги безсилі і не мають впливу на долю людську).

Редактор часопису «Трибюн» Р. Радгаван Наїр прислав свого кореспондента, який мав інтерв’ю з українцем з Канади Силенком. Після інтерв’ю у «Трибюні» (за 31 січня 1975 року) була поміщена стаття під назвою «Санскритолог з Канади».

«Трибюн» (часопис, який має понад мільйон читачів) помістив прихильні вісті про те, що між українцями постала Рідна Українська Національна Віра.

Українці, прагнучи бути вільними людьми, перестають сповідувати грецьку ортодоксію і грецький чи латинський католицизм.

Після поміщення статті у «Трибюні» почали прибувати визначні люди міста Чандіґар до готелю Оборой, щоб зустрітися з українцем з Канади. До Чандіґару заїжджають французи, поляки, німці, але тільки у справі торгівлі; вони цікавляться індійською шкірою, особливо шовком і вовною. І чандіґарці не звертають на них особливої уваги.

Індуси розпитували Силенка про Україну, про вихід арійських племен з-над Дніпра. Біля готелю росли дерева. На деревині висіло у формі довгої торбини «житло», в якому бджоли складають мед. І Силенко показав на цей «вулик», сказав: «По-українському «мед» і по-санскритському «мед», а по-англійському «гані». Присутній син брагмана дав адресу свого брата, який працює в редакції «Таймс оф Індія» в Бомбеї.

175