Uchs
Учитель Силенко, його родовід, життя і Віра в Дажбога, ст. 179

40. «Таймс оф Індія» про Лева Силенка

Повернувшись до Бомбея, Лев Силенко відвідав професора Т. Маінкара. Голова Департаменту санскриту Університету в Бомбеї Т. Маінкара запросив Силенка виступити з Доповіддю в Університеті.

У Бомбеї Силенко уважно оглянув головний Музей Магатми Ганді, в якому з дивовижною любов’ю звеличене ім’я духовного батька сучасної Індії. В Музеї з детальністю показані всі етапи життя Ганді, є маленькі макети зображення його хати, в іншій кімнаті лежать речі Ганді; є фотографії з нього і його родини, навіть стоїть фігура кози, яку доїв сам Ганді.

Лев Силенко відвідував різні Святині. Особливо звернув увагу на Святиню Заратустри. Заратустріяни живуть навколо Святині, творячи своє гето. Вони в Індії є багатими людьми. Заратустріянин є власником найбільшої в Індії автотранспортної компанії, яка має назву «Тата».

6 лютого (в Бомбеї) Силенко оглядав зовні три Святині Заратустри.

Заратустра започаткував свою науку 2600 років тому (отже, перед тим, як була написана «Біблія», «П’ятикнижжя Мойсея» було рабінами Езикіелом і Ездрою написане 2450 років тому). До середини Святині Заратустри невизнавець Заратустри не має права зайти.

Силенко оглянув Історичний музей в Бомбеї і «місце спокою» (тіла покійників, замотані у білий шовк і покриті квітами, передаються вогневі). У Індії кладовищ немає — і жодне місце в Індії не ознаменовує присутність смерти. Відвідав «місце спокою» заратустріян (діброва, в якій є дім без даху: тут кладеться тіло покійника, і птахи його споживають. Споживши тіло, птахи хмаркою починають кружляти над «місцем спокою», сповіщуючи цим, що тіло покійника вже ними (птахами) піднесене до неба).

Був Силенко і в Святинях Будди, які знаходяться двадцять миль за Бомбеєм у горах. Святині видовбані у скалах. У могутніх кам’яних горах є великі зали, в яких стоять десятиметрові статуї Будди. Святині ці відомі під ім’ям Канґорі.

Святині Будди збудовані були 200 літ перед Христом: це священні місця Гінаяна і Магаяна: дві протилежні течії буддизму. Після смерти Будди буддисти поділилися на дві групи. Група Гінаяна вважала, що не треба обожнювати Будду, не треба будувати таких Святинь, у яких би стояли образи Будди, і не треба поклонятися образам Будди, а тільки визнавати його велику науку.

Група Магаяна проголосила обожнення Будди, поклоніння Його образам; магаяністи почали будувати Святині Будди, в яких стояли з золота, з мармуру чи з граніту постаті Будди.

Рух магаяністів заволодів серцями гіндусів, китайців, японців, в’єтнамців та серцями інших народів Азії і став, як знаємо, могутньою буддистською релігією. Рух гінаянів занепав, має невелике число визнавців науки Будди.

Силенко вважає, що Бомбей найгарніше місто в Індії. Місто історії, культури, релігії, слави. Має зручне географічне розташування. Тут стоїть наймогутніший готель в Індії «Тачмагал». У ньому Силенко не міг перебувати: дорогі кімнати. Та Він сюди заходив,

179