Uchs
Учитель Силенко, його родовід, життя і Віра в Дажбога, ст. 82
«український народ». І вони в газеті «Русская мысль», подаючи фотографію Силенка, написали, що Силенко у палаці юстиції сказав: «Я син Россії і за волю россійського народу готовий іти на ешафот».

Силенко хотів передати «Русскую мысль» до суду, бо всі свідчення були стенографовані, і «Русская мысль» була б покарана за брехню. Але Він не мав ні адвоката, ні радника, ні засобів. І вирішив помістити статті-спростування в українських газетах «Українська Трибуна» (редактор З. Пеленський, Мюнхен), «Неділя» (редактор Которович, Ашаффенбург), «Українські вісті» (Детройт) та інших.

У Парижі, приглядаючись до людей, у Силенка створювалось враження, що французи люблять дотепні жарти. І хоч вони є сусідами німців, зовсім інакший народ на вигляд і мають вдачу іншу, чутливішу. Є у них щось характерне, що мають романські народи. Вони є католиками, але ніде не підкреслюють свого католицизму.

Француз перш за все є французом. Він гордий Францією, її історією. А віра католицька у нього відходить на другий план. Він ніби має до католицької релігії таке ставлення, яке мав Наполеон чи король Люїс: католицизм має служити Франції, а не Франція католицизмові.

І про все це думав Лев Силенко, оглядаючи вулиці Парижа. Він у «МАГА ВІРІ» висловив цікаві погляди про французьке розуміння релігії. Особливо звернув увагу на такі слова великого сина Франції Люїса 14; «Ані святий Петро, ані його наслідники (тобто папи римські) не мають жодної влади над королем Франції, і держава є цілковито незалежна від церкви».

82