Тридцять третій день.
найніжніші квіти пульсу життя свого, і ось тому він віддано веде тих, яких він очолює.

Провідник бурхливий, як весняний розлив і врівноважений, як мудрість дисципліни. Він має приємність неможливе перетворювати в можливе, багато заздрісних йому, та мало охочих горіти його виснажливим горінням.

Він довірливий і беззастережно обурений на тих, які не оправдують його довір'я і тонуть в мілководді крутійства і втягують його в інтриги буденної сірятини. Він непохитний і вічно духом молодий. Він скоріше готовий мудро бій програти, щоб готуватися до нового бою, ніж принизливо виграти і живити свої почування радістю холопа.

Провідник, який веде народ вільно (без тиску знизу), любить народ одержимою любов'ю. Він (народний провідник) ощасливлює його полум'ям натхнень, надій, славою звитяг і його картає, як батько дітей, коли бачить "хитання", "зневірення". І так, як батько не може не бути батьком, так справжній провідник не може не бути провідником - народжений літати, повзати не буде, орла не можна відучити літати.

40. Провідник не боїться обмов, в'язниці, тортур, падіння і піднесення свого "я", і тому він має внутрішню духовну силу володіння. Він походить з серця, з розуму народу (він - завершення народного сьогодення), він, усвідомивши сили свої, не боїться, що "одні приходять, інші відходять", це явище закономірне.

Він часто йде в конфлікт з народом, бачачи його помилки, прив'язаність до несуттєвих вигід життя ("Мойсей" Івана Франка).

Що вище мудрости? Шляхетність мудрости, відвага мудрости, такт мудрости, дисципліна і культура мудрости. Там, де дисципліна мудрости, родиться величне дитя Волі.

Оборонити величне дитя Волі без культу провідника не можна. Немає культу провідника, значить немає дисциплінованих оборонців волі. Боронити волю недисципліновано, значить творити культ довготривалих безуспішних національних визвольних змагань.

1027