П’ятдесять перший день.
протився лихому", і ніби, забувши про свою науку, бив мотузяним бичем лиходіїв. І мені все людське присуще.

50. "Неприятелі шукатимуть у "Мага Вірі" домислів, двозначних міркувань, і казатимуть: хіба це історія, хіба це священність?"

- Домисел - значить думка, припущення, засноване на міркуваннях. Є домисли в "Біблії", "Корані", "Кобзареві". (Знаємо, Іван Гонта не був убивцем синів своїх). У Літописах є домисли. Якщо знайшов вислів, що "Візантія - це Греція", то май на увазі духовність Греції, яка торжествувала у Візантії, а не географічно-політичне визначення.

Читаючи "Мага Віру", бери з Неї все, що миле душі твоїй. Немиле - обминай. На найперфектнішому дереві ростуть плоди високої і малої якости. Сім Законів Правильного Життя - шлях Самовдосконалення, але не для кожної людини він легкий для здійснення. Знайшов на шляху Самовдосконалення помилку, не піднімай на глум Його творця. Самовдосконалення є для того, щоб покращувати себе, красиво і узгоджено виправляючи помилки. Тільки жорстокі люди за зроблену помилку жорстоко карають.

51. ""Мага Віра" - священна книга. Чи можна чисте назвати чистим, побачивши на ньому плямку?"

- Найчистіше в світі сонце має плями. Той, хто шукає плям в житті чи праці іншого, а плям своїх не бачить, совісти не має. У найдосконалішому мисленні є прикметність недосконалости: та це не значить, що мислення хибне. "Мага Віра" - палке Прагнення красиве покращувати, розумне робити ще розумнішим, сильне - ще сильнішим, праведне - ще праведнішим. Я ніде не сказав, що вважаю себе творцем досконалости. Я всюди кажу: показую шлях до Досконалости, шлях, ознаменований вірою в Дажбога.

52. "Розуміння бога, існуючі в національних і інтернаціональних релігіях, створені людьми. Чи можна їх вважати досконалими, завершеними?"

- Розуміння Бога тисячоліттями удосконалюється. І є боротьба не тільки між поняттями про Бога, а й між протилежними трактуваннями якогось одного поняття, наприклад, греки-християни, латини-християни, несторіяни-християни. Вірячи в одного Бога, вони мають різні поняття про Бога.

Знаємо: Аристотель вірив, що Бог - життєва Суть, Абсолют. А що таке "абсолют"? У Плятона "абсолют" - Ідеї, у Ґегеля - Світовий Дух".

У часи падіння Візантії відбувався Флорентійський собор. На соборі Ґеоргій Плефон (в 1439 р.) сказав латинам, що греки знайдуть спасіння тільки у відродженні грецької (гелленської) філософії і обрядности. Він мав на увазі Аристотеля. Правильно: народ повинен шукати спасіння у своїх самобутніх духовних творіннях.

1364