Шістнадцятий день.
Шістнадцятий день.

БУДДА, БОГ І ЄВАНГЕЛІЇ, 2

98. Слова «жінка», «жена», «життя» виникли з санскритського коріня «жа», що значить «життя», «народження». Слово «жая» у «Рик Ведах» значить «жінка». Брагман каже «жанака», тобто «жінка». Санскритське слово «жата» значить «життя», «появлення життя».

Слово «муж» виникло з санскритського коріня «маг», що значить «могутній», «мужній». А «чоловік» значить «перший», «чоловий».

Будда вважав, що чоловік — творіння мужніше, як жінка; жінка - це мати, мати дає життя. Жінка живе чуттями, які не завжди керовані врівноваженим розумом. Він (Будда) не радив приймати жінок до Об'єднання Буддистів. Він (може тому, що походив з роду кошових (кшатриїв) казав, що жінка, перебуваючи між чоловіками, творитиме балакучість і заздрість. Подібні переконання були й між козаками на Запорозькій Січі.

На прохання учнів Будда погодився, щоб було створене окреме Об'єднання Буддисток. Час показав, що там, де чуттєвість володіє над глуздом, згоди не буває.

99. Будда досконало знав себе. Відчувши, що приходить кінець Його земному життю, Він сказав: «Час відмовитися від тіла і йти у світ нірвани».

Учні, почувши ці слова, сказали: «Учителю, рано покидаєш світ. Рано заходить сонце». Будда спокійно відповів: «Все, що було вам потрібне, я вже передав. Я все віддав, і не маю стиснутого кулака, щоб щось затримати для себе».

Незважаючи на те, що Будда, будучи багатим принцом, відмовився від земних скарбів (навіть свій одяг віддав жебракові) і жив, отримуючи від людей кусень хліба, знаходилися такі, що нарікали на Нього. Нарікали, що Він не бере до уваги добрих порад. «А що таке добра порада?» Для однієї людини добра порада є доброю, а для другої — ні.

«Нарікайли — малі люди, які хотіли наріканням на Будду звернути на себе увагу, - говорив Ананда. — Є на світі воля: є воля давати поради і є воля брати поради, або — ні».

Той, хто дає пораду і злиться, що його порада не береться до уваги, вважається невихованою людиною. Не треба втотожнювати пораду з вказівкою, яку дає учитель учням і яку учні зобов'язані виконувати.

100. Буддині апостоли говорили: той, кому наука Будди подобається, іде до Будди і стає буддистом. Той, кому наука Будди не подобається, не йде до Будди і не стає буддистом. У цих твердженнях немає нічого нового: на таких добровільних

233